نکات مهم برای مراقبت و شستشوی کاپشن

ایران کشوری 4 فصل است که در بسیاری از مناطق آن تولیدی کاپشن رونق و تقاضای زیادی دارد. امروز در این مقاله در شرکت آرارات پارسیان، به بررسی دقیق نکات مهم برای مراقبت و شستشوی کاپشن می پردازیم.

با فرا رسیدن فصل سرد سال، استفاده از کاپشن ها بسیار زیاد تر می شود. به همین دلیل شستشوی آن ها نیز قوت بیشتری به خود می گیرد. اما اگر روش های شستشو و مراقبت از کاپشن را ندانیم؛ باعث می شود کاپشنی که کلی هزینه برای آن شده است و گران تهیه کردیم، از بین برود و خراب شود.

برای شستن کاپشن ها، بهترین کار این است که آن را به یک خشکشویی بسپارید تا به وسیله تجهیزات و امکاناتی که دارد کاپشن شما را بشورد و آن را مثل روز اول  به شما تحویل دهد. اما با این حال اگر اصرار دارید که شستشو را خودتان در منزل انجام دهید، توصیه هایی که در پایین به شما می کنیم را جدی بگیرید.

اولین نکته ای که خیلی برای ما اهمیت دارد، لیل متصل به کاشن است، چرا که در آن تمامی نکات مهم برای مراقبت  و شستشو کاپشن نوشته شده است. پس از مطالعه آن لیبل برای انواع مختلف کاپشن راه های شستشو متفاوتی نیز وجود دارد.

نحوه شستن کاپشن بادی

در فصل زمستان و با سرد شدن هوا، قطعا استفاده از کاپشن های بادی بسیار زیاد می شود و به تبع آن، بعد از مدتی باید اقدام به شستشو آن کرد. برای شستشو کاپشن های بادی، بهترین گزینه شستشو با دست است که برای شستشو و جلوگیری از کش آمدن پارچه باید نکات زیر را حتما مد نظر قرار دهید. شستن کاپشن یشمی مانند کاپشن بادی است؛ پس نکاتی که در زیر گفته می شود را هنگام شستن کاچشن های یشمی نیز مورد استفاده قرار دهید.

  1. سعی کنید کاپشن را اصلا زیر شیر آب به طور مستقیم قرار ندهید و در ظرفی آب ریخته و در همانجا اقدام به شستن کاپشن بادی بکنید.
  2. چنگ زدن زیاد باعث آسیب رسیدن به بافت پارچه می شود.
  3. قبل از شستن، بهتره کاپشن را 15 تا 30 دقیقه در آب خیس کنید تا فرایند شستشو بهتر انجام بشود.
  4. برای گرفتن رطوبت کاپشن پس از شستن، اقدام به مچاله کردن و فشار دادن زیاد آن نکنید، چرا که باعث آسیب رسیدن به بافت پارچه خواهد شد.

می توانید آن را داخل حوله قرار دهید و با یک مقدار فشار آب موجود در کاپشن را خارج کنید و به این صورت بدون آسیب رسیدن به اصل جنس پارچه کاپشن، زودتر کاپشن را خشک کنید.

نحوه شستن کاپشن چرم

کاپشن چرب، کت چرم و محصولات چرمی به این زودیا از مد نمی افتد و با یکبار خرید می توانید تا مدتها از آن استفاده کنید. حتما دقت کنید که کاپشن چرم را درون ماشین لباسشویی نیندازید چرا که با این کار باعث خراب شدن و از بین رفتن جنس پارچه، ترک خوردن و چروک شدن بیش از حد چرم می می شوید.

توصیه ما در آرارات پارسیان به شما این است که کاپشن های چرمی را نشورید و با استفاده از یک محلول شستشو، قسمت بیرونی آن را تمیز کنید و سپس با استفاده از یک روغن مخصوص به سالم و نرم نگه داشتن لباس چرم خود کمک کنید. شستشو کاپشن چرم، از عمر آن کم می کند اما اگر همچنان اصرار برای شستشو دارید بهتره طبق روش زیر عمل کنید.

درون یک جایی( مانند تشت) که تا نصفه از آب پر شده است یک محلول صابونی نرم درست کنید، سپس حدود دو قاشق چای خوری مایع ظرف شویی به آن اضافه کنید و تا زمانی که صابون به خوبی حل شود، محتوای درون تشت را هم بزنید. سپس درون این تست اقدام به شستن کاپشن یا کت چرمی کنید.

دستمالی را روی قسمت بیرونی کاپشن بشکید و به طور ملایم این کار را انجام دهید. اگر با فشار بکشید، ممکن است باعث از بین رفتن و خراب شدن قسمت هایی از پارچه شود.

نکات مهم برای مراقبت و شستشو کاپشن پفی

کاپشن های پفی از جمله گران ترین کاپشن های موجود در بازار هستند و طرفداران بسیار زیادی نیز در فصول سرد سال دارند. به همین دلیل باید به نگهداری و مراقبت از آن ها توجه ویژه ای کرد.

ابتدا پس از خواندن لیبل روی کاپشن دما و اقداماتی که باید برای شستشو بکنید را کاملا متوجه خواهید شد. سپس کاپشن را با استفاده از یک جسم سنگین تر مانند کفش کتانی یا توپ داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. شاید براتون عجیب باشه که چرا باید کاپشن را به همراه یک جسم دیگر در لباسشویی قرار دهید!

این کار برای این است که در مرحله خشک کن لباسشویی، کفش کتانی یا توپ سنگین با ضرباتی که به کاپشن وارد می کند باعث می شود تمام آب موجود در کاپشن از آن خارج شود. توجه داشته باشید که می توانید از وسایل مشابه برای این کار استفاده کنید. اما مراقب باشید آن جسم به خود کاپشن آسیب وارد نکند.

نحوه شستتشو کاپشن پر

قبل از هر چیز باید اقداماتی را برای شستشو لباس یا کاپشنی که پر داخل آن وجود دارد انجام دهیم.

اگر گل و لای و یا روغن و چیزی مشابه به کاپشن ریخته است، ابتدا با یک دستمال سعی کنید آن را تمیز کنید و آستین های آن را پشت و رو کنید و زیپ کاپشن را ببندید و سپس  داخل ماشین لباسشویی بیندازید. اما باز هم توصیه ما به شما این است که این نوع کاپشن ها را به دلیل گران بودن خودتان نشورید و آن را به یک خشک شویی بسپارید تا خیالتان راحت باشد.

نکات شستشو کاپشن پر

نکات مهم برای مراقبت و شستشوی کاپشن پر وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید کاپشن خود را بدون آسیب رسیدن به آن در منزل شستشو دهید.

  1. برای شستشو کاپشن های پر، درجه تنظیم ماشین لباسشویی را روی پارچه های یشمی و یا پارچه های ظریف قرار دهید. دمایی که توصیه می شود در آن اقدام به شست و شوی کاپشن بکنید، 30 درجه سانتی گراد است.
  2. ماده ای که باید با آن اقدام به شستن این نوع کاپشن ها بکنید، آب معمولی و صابون است.
  3. پس از شستن کاپشن بهتره با دستگاه های خشک کن ملایم کاپشن را خشک کنید. اگر همچین امکاناتی ندارید، باید کاپشن را در جایی که جریان هوا در آن حرکت دارد، به مدت طولانی قرار دهید و منتظر بمانید خشک شود.
  4. بهترین راه برای این که پرهای کاپشن در یک نقطه جمع نشود این است که هر 10 دقیقه یکبار کاپشن را تکان دهید.
  5. بهتره نهایتا 2 بار در سال اقدام به شستشو کاپشن پر خود بکنید تا کاپشن شما خراب نشود.

در کنار این ها، اگر حوصله خوبی دارید و می خواهید خیالتان بابت خراب نشدن کاپشن در فرایند شستشو راحت باشد به شما توصیه می کنیم کاپشن خود را با دست بشورید. در پایین اقداماتی را نام می بریم که برای شستشو کاپشن با دست بسیار مفید است.

نکات مهم در شستشو کاپشن پر با دست

  • یک تست را پر از آب و مایع شستشو مانند صابون کنید.
  • اجازه دهید کاپشن به مدت تقریبی 15 دقیقه در تشت باقی بماند تا اگر چربی یا آلودگی روی کاپشن هست، خیس بخورد و با کمی فشار از آن خارج شود.
  • نکته ای که بسیار مهم است این است که هنگامی که کاپشن پر سنگین شده و آب زیادی را به خود جذب کرده، آن را بلند نکنید و برای تعویض آب تشت، بهتره که آب تشت را خالی کنید (بدون بلند کردن کاپشن از داخل تشت).
  • برای آبکشی نیز باید همینکار را انجام دهید. اجازه دهید جدود 15 دقیقه کاپشن در تشت باقی بماند و سپس اقدام به خالی کردن آب تشت کنید. فرایند آبکشی را 2 بار انجام دهید.
  • برای خالی کردن آب باقی مانده در کاپشن، آن را زیاد فشار ندهید و با دست به آرامی اقدام به گرفتن آب باقی مانده در آن بکنید.

با تمام این توضیحات، خرید کاپشن مردانه اولین آخرین چیزی نیست که باید انجام دهید، بلکه باید برای حفظ و نگهداری کاپشنی که خریداری کرده اید، نکات مهم برای مراقبت و شستشوی کاپشن مخصوص به خود را بدانید و سعی کنید این نکات را به خوبی انجام دهید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا تجربه ای در شستشوی کاپشن ها خوشحال می شویم نظر و تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

شرکت آرارات پارسیان که به صورت تخصصی در زمینه تولید کاپشن فعالیت می کند، یکی از پیشگامان این حوزه است و با تولید کاپشن مردانه و ژیله مردانه بر اساس مدل های روز و ترند توانسته است؛ سهم بزرگی از این بازار را در اختیار خود قرار بگیرد. و با داشتن کیفیت بالای محصولات، نگرانی مصرف کننده را از شستشو و نگهداری آن راحت کند.

روزانه تعداد زیادی از افراد اقدام به خرید عمده کاپشن از تولیدی کاپشن آرارات پارسیان، می کنند که شما نیز می توانید برای اطلاع از قیمت ها و خرید عمده کاپشن مردانه در تهران و خرید ژیله مردانه با شماره های زیر در ارتباط باشید.

شماره تلفن : 66005197-021

تلفن همراه  : 3930950-0912

تلفن همراه : 3245908-0912

لوگو آرارات پارسیان

آرارات پارسان تولید کننده کاپشن زمستانه و پاییزه مردانه با کیفیت دوخت بالا در تهران می باشد. برای سفارش تولید و خرید عمده کاپشن با طراحی و دوخت سفارشی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس : 09123245908

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس برای سفارش محصولات